Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť a Mesto Prievidza oficiálne spustili v týchto dňoch v našom meste do užívania portál Odkazprestarostu.sk. Mesto Prievidza sa, ako prvá samospráva v Trenčianskom kraji, zapojilo do projektu, ktorý občanom prináša moderný spôsob komunikácie s o problémoch samosprávy.
Ste s niečím v Prievidzi nespokojní? Nepáči sa vám neporiadok v uliciach? Prekážajú vám rozbité chodníky, poškodené lavičky či zanedbané parky? Chýbajú vám smetné koše alebo priechody pre chodcov? Od októbra o tom môžete dať vedieť mestským úradníkom prostredníctvom portálu Odkazprestarostu.sk.
Odkazprestarostu.sk je jednoduchým a účinným nástrojom, prostredníctvom ktorého môžu občania nahlasovať samospráve každodenné problémy vo svojom okolí. Prievidžania budú mať zároveň príležitosť vyjadriť mieru spokojnosti s riešením ich podnetov zo strany mesta. To umožňuje samospráve prezentovať výsledky svojej práce. Odkazprestarostu.sk sa tak stáva novým spôsobom pre obyvateľov Prievidze v komunikácii so svojim mestom.
Používanie portálu je veľmi jednoduché, intuitívne, a ak si prajete, aj anonymné. Stačí, keď na portáli vyplníte stručný formulár - pár vetami opíšete problém, ktorý vás trápi, na mape označíte, kde sa nachádza a priložíte fotku, urobenú napríklad mobilom, ktorá ho zachytáva. Podnet je následne preposlaný pracovníkom samosprávy, ktorí ho majú riešiť. Ich odpovede sú, rovnako ako podnety obyvateľov, zverejnené na portáli, takže každý Prievidžan môže sledovať ako sa jednotlivé podnety vyvíjajú. „Práve otvorenosť komunikácie medzi obyvateľmi a samosprávou je v porovnaní s klasickou e-mailovou komunikáciou najväčšou výhodou portálu. Prispieva k väčšej prehľadnosti pri riešení problémov a k posilneniu vzťahu obyvateľov mesta a radnice,“ zdôraznil Ctibor Košťál, riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť.
Portál bol po prvýkrát spustený v Bratislave vo februári 2010. Odvtedy sa stal dobre fungujúcou súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi aj v ďalších mestách a viedol k jej zlepšeniu. Do dnešného dňa prispel portál k vyriešeniu už 455 problémov, ktoré nahlásili občania.